piątek , 15 Grudzień 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: CSR (strona 5)

Tag Archives: CSR

Sztuka dobrych gestów

super HR

  Przywykliśmy, że marketing to tylko rzeczy szybkie, duże, widoczne – kampanie reklamowe, akcje promocyjne, eventy.  Tymczasem marketing to przecież całokształt komunikacji firmy z otoczeniem. To codzienne „drobne gesty”, jak oddzwanianie, odpisywanie na maile czy uśmiech witający nas w drzwiach. To wszystko wpływa na nasz obraz w oczach klientów i kontrahentów. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, a widzą nas właśnie ... Czytaj więcej »

W świadomości potrzeb

piramida potrzeb

  Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami pomocy. Zwłaszcza, że beneficjenci ci ... Czytaj więcej »

HR sprzymierzeńcem wolontariatu

ludzie

  Wejście działu HR w rolę sprzymierzeńca wolontariatu pracowniczego w firmie oznacza, że następuje przeorientowanie polityki firmy – wolontariat coraz częściej służy budowaniu relacji wewnątrz organizacji, a nie uzyskaniu efektu PR w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu zewnętrznym. Zadania koordynatora wolontariatu w firmie nie ograniczają się już tylko do budowania głośnych i medialnych przedsięwzięć z udziałem wolontariuszy, ale ... Czytaj więcej »

Wolontariat – dobra idea

samolotem

  Wolontariat pracowniczy to długofalowy program wewnętrzny odpowiedzialnego społecznie pracodawcy, który coraz częściej stanowi integralny i ważny element planu czy strategii CSR. Propaguje idee społecznego zaangażowania, w sposób etyczny i adekwatny do możliwości i potrzeb pracowników oraz beneficjentów. Umożliwia społeczne zaangażowanie swoim pracownikom i kompleksowo wspiera ich oraz ich bliskich w dobrowolnym i świadomym świadczeniu wolontariatu na rzecz i w ... Czytaj więcej »

Wolontariat – transakcja wiązana

tranzakcja

  Odpowiedzialny biznes to już trend zmierzający do łączenia rozwoju firmy z interesem społecznym. Wciąż jednak pojawiają się głosy, że to sprytna taktyka PR-owa, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistą chęcią udzielania pomocy. Krąży opinia, że to zazwyczaj działy HR wprowadzają wolontariat pracowniczy, a działy PR przeprowadzają akcje charytatywne. I dzieje się tak, bo każdy wykorzystuje swoje narzędzia i kompetencje ... Czytaj więcej »

Partner Wspierający

partnerstwo wspierające

Do sprawnego funkcjonowania naszej organizacji  niezbędne są zasoby, narzędzia oraz wiedza z różnych obszarów. Partner Wspierający to osoba prawna, która takie zasoby, narzędzia lub wiedzę użycza lub przekazuje Fundacji, by wspomóc naszą bieżącą działalność statutową. Wartością takiej współpracy jest możliwość zaprezentowania swojej wyjątkowości merytorycznej, organizacyjnej, swoich zasobów, produktów, czy usług wśród najlepszych pracodawców w Polsce po to, abyśmy mogli razem ... Czytaj więcej »

Bariery wejścia

wolontariat1

Podstawowe, czyli najczęściej występujące bariery wejścia, a zatem wszystko to, co utrudnia nam podjęcie słusznej decyzji o zaplanowaniu i wdrożeniu programu innego od dotychczasowych – wolontariatu pracowniczego: Brak odpowiedniego przeszkolenia załogi firmy/organizacji/instytucji oraz ogólny brak wiedzy na temat wolontariatu Brak doświadczenia związanego z wolontariatem pracowniczym Obawa przed kontaktem z problemami społecznymi, nieszczęściem ludzkim Brak realnej akceptacji dla wolontariatu pracowniczego ze ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy

Colored hand print.

Wolontariat pracowniczy – to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego społecznie pracodawcy, który propaguje idee społecznego zaangażowania, umożliwia społeczne zaangażowanie i kompleksowo wspiera swoich pracowników i ich bliskich w dobrowolnym i świadomym świadczeniu wolontariatu na rzecz i w partnerstwie z organizacjami społecznymi i instytucjami publicznymi. Przedkładający ponad wyniki ilościowe, korzyści jakościowe tego typu przedsięwzięcia dla społecznego, organizacyjnego i osobistego dobra jego uczestników. Stanowi wielowymiarowe narzędzie ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy najlepszym trendem 2012

PRkrakĂł_02.2012-150x150

W dniu 26 stycznia 2012, podczas spotkania Stowarzyszenia Kraków PR pod nazwą „Społeczna odpowiedzialność organizacji: filantropia czy filozofia?” udzieliłam rekomendacji wolontariatu pracowniczego jako najistotniejszego trendu w  zakresie CSR w 2012 roku. Była to okoliczność dzielenia się przez uczestników krakowskiego wydarzenia ciekawymi case studies, raportami i wnioskami na temat tego, czy CSR ogranicza się jedynie do filantropii, czy też powoli staje ... Czytaj więcej »

U źródeł i podstaw wolontariatu pracowniczego

aniołki

  Korzenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu sięgają lat pięćdziesiątych, kiedy to w USA miały miejsce pierwsze debaty na temat zmiany podejścia do prowadzenia biznesu. W Europie dyskusja na ten temat została zapoczątkowana w 1973 roku, wtedy też powstał dokument zwany Manifestem z Davos. Uznano wówczas, że rola biznesu wykracza poza generowanie zysków, jest bowiem służbą w rozumieniu powinności spełniania oczekiwań ... Czytaj więcej »