WITAJ!

Tag Archives: CSR

Wolontariat za karę

  Wielu uczestników programu wolontariatu pracowniczego nie jest zadowolonych z tego, że muszą komuś pomagać, np. muszą pomalować dom dziecka, muszą posadzić drzewo, itd.  Dla osób, które nie mają potrzeby dzielenia się sobą taki program może być rzeczywiście karą, a przynajmniej może stanowić duży dyskomfort. Uczestniczą w nim pod presją, z przymusu lub lęku o swoje status quo w firmie. ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy z sensem

  Z mojego praktycznego punktu widzenia w połączeniu z teoretycznym… Wolontariat pracowniczy lokowany jest w różnych obszarach działalności firmy. Znam wiele eksperymentów i ich skutki. Wiele zależy od założeń, celu. Z racji delikatności tematu, etyki, psychologii (motywacji) ważne, aby dominujące dotychczas cele PRowe stały się korzyścią dodatkową (nieuniknione:). Takie przesunięcie w założeniach strategicznych tego programu to podstawowy czynnik sukcesu, patrząc ... Czytaj więcej »

Sztuka dobrych gestów

  Przywykliśmy, że marketing to tylko rzeczy szybkie, duże, widoczne – kampanie reklamowe, akcje promocyjne, eventy.  Tymczasem marketing to przecież całokształt komunikacji firmy z otoczeniem. To codzienne „drobne gesty”, jak oddzwanianie, odpisywanie na maile czy uśmiech witający nas w drzwiach. To wszystko wpływa na nasz obraz w oczach klientów i kontrahentów. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, a widzą nas właśnie ... Czytaj więcej »

W świadomości potrzeb

  Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami pomocy. Zwłaszcza, że beneficjenci ci ... Czytaj więcej »

HR sprzymierzeńcem wolontariatu

  Wejście działu HR w rolę sprzymierzeńca wolontariatu pracowniczego w firmie oznacza, że następuje przeorientowanie polityki firmy – wolontariat coraz częściej służy budowaniu relacji wewnątrz organizacji, a nie uzyskaniu efektu PR w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu zewnętrznym. Zadania koordynatora wolontariatu w firmie nie ograniczają się już tylko do budowania głośnych i medialnych przedsięwzięć z udziałem wolontariuszy, ale ... Czytaj więcej »

Wolontariat – dobra idea

  Wolontariat pracowniczy to długofalowy program wewnętrzny odpowiedzialnego społecznie pracodawcy, który coraz częściej stanowi integralny i ważny element planu czy strategii CSR. Propaguje idee społecznego zaangażowania, w sposób etyczny i adekwatny do możliwości i potrzeb pracowników oraz beneficjentów. Umożliwia społeczne zaangażowanie swoim pracownikom i kompleksowo wspiera ich oraz ich bliskich w dobrowolnym i świadomym świadczeniu wolontariatu na rzecz i w ... Czytaj więcej »

Wolontariat – transakcja wiązana

  Odpowiedzialny biznes to już trend zmierzający do łączenia rozwoju firmy z interesem społecznym. Wciąż jednak pojawiają się głosy, że to sprytna taktyka PR-owa, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistą chęcią udzielania pomocy. Krąży opinia, że to zazwyczaj działy HR wprowadzają wolontariat pracowniczy, a działy PR przeprowadzają akcje charytatywne. I dzieje się tak, bo każdy wykorzystuje swoje narzędzia i kompetencje ... Czytaj więcej »

Partner Wspierający

Do sprawnego funkcjonowania naszej organizacji  niezbędne są zasoby, narzędzia oraz wiedza z różnych obszarów. Partner Wspierający to osoba prawna, która takie zasoby, narzędzia lub wiedzę użycza lub przekazuje Fundacji, by wspomóc naszą bieżącą działalność statutową. Wartością takiej współpracy jest możliwość zaprezentowania swojej wyjątkowości merytorycznej, organizacyjnej, swoich zasobów, produktów, czy usług wśród najlepszych pracodawców w Polsce po to, abyśmy mogli razem ... Czytaj więcej »

Bariery wejścia

Podstawowe, czyli najczęściej występujące bariery wejścia, a zatem wszystko to, co utrudnia nam podjęcie słusznej decyzji o zaplanowaniu i wdrożeniu programu innego od dotychczasowych – wolontariatu pracowniczego: Brak odpowiedniego przeszkolenia załogi firmy/organizacji/instytucji oraz ogólny brak wiedzy na temat wolontariatu Brak doświadczenia związanego z wolontariatem pracowniczym Obawa przed kontaktem z problemami społecznymi, nieszczęściem ludzkim Brak realnej akceptacji dla wolontariatu pracowniczego ze ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy

Wolontariat pracowniczy – to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego społecznie pracodawcy, który propaguje idee społecznego zaangażowania, umożliwia społeczne zaangażowanie i kompleksowo wspiera swoich pracowników i ich bliskich w dobrowolnym i świadomym świadczeniu wolontariatu na rzecz i w partnerstwie z organizacjami społecznymi i instytucjami publicznymi. Przedkładający ponad wyniki ilościowe, korzyści jakościowe tego typu przedsięwzięcia dla społecznego, organizacyjnego i osobistego dobra jego uczestników. Stanowi wielowymiarowe narzędzie ... Czytaj więcej »