środa , 23 Sierpień 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: HR (strona 3)

Tag Archives: HR

Przywódca? Charyzmatyczny!

lider

  Dzisiaj w zarządzaniu poszukuje się wyjątkowo efektywnych i tym samym energooszczędnych rozwiązań. I dzięki temu więcej czasu zabierają poszukiwania charyzmatycznego przywódcy, swego rodzaju „kwiatu paproci”, który jeśli nawet zostanie odnaleziony, to długo u szczęśliwego z tego powodu pracodawcy nie zagości. Znam taki prosty filtr.. wolontariat pracowniczy. Tutaj charyzmatyczni podejmują wyzwania, inspirują, mają pasje i otwartość na innych. Przywódcy osiągają ... Czytaj więcej »

Kultura szczerości

dzień dobry mini

  Bezpośrednie rozmowy w wolontariacie, a tym bardziej w biznesie  wpływają na jakość efektów, które zamierzamy osiągnąć. Wolontariat w biznesie jest z całą pewnością „narzędziem” liftingującym komunikację międzyludzką, a tym samym przekłada się długofalowo na kluczowe obszary zarządzania ludźmi i tym samym firmą. Organizacje dążące do stworzenia kultury szczerości coraz częściej uruchamiają programy wolontariackie z udziałem swoich pracowników. Są one ... Czytaj więcej »

Aura zaufania

anioł

  Do osiągnięcia przyjaznego środowiska.. pracy niezbędne jest zaufanie. Dochodzi się do niego po-woli, ale za to bardzo szybko można je stracić. Jego wzrostowi służy szczególnie odpowiedzialność osobista i organizacyjna oraz wiarygodne przywództwo i kultura szczerości. Zaufaniem nie jest już dzisiaj przekonanie, że ludzie zrobią to, co deklarują, że zrobią. Zaufać znaczy wierzyć samemu w to co się robi. Nie ... Czytaj więcej »

W świadomości potrzeb

piramida potrzeb

  Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami pomocy. Zwłaszcza, że beneficjenci ci ... Czytaj więcej »

Dobroczynny efekt motyla

motyl

Czy efekt motyla może być zauważalny w organizacji biznesowej, czy również w organizacji pozarządowej? Czy nieumiejętnie zastosowana taktyka w zwłaszcza obszarze zarządzania ludźmi czy CSR może spowodować problemy marki na rynku? Edwarda Lorenz dokonał odkrycia, które w wielkim uproszczeniu mówi, że trzepot skrzydeł motyla w jednej części świata może wywołać burzę piaskową w drugiej jej części. Pozornie nie tworzy to logicznego związku pomiędzy efektem ... Czytaj więcej »

Dobre krowy purpurowe

krowa purpurowa2

  Strategia „Purpurowej Krowy”, autorstwa Setha Godina polega na stworzeniu czy odnalezieniu czynnika wyróżniającego, który nadaje rys „nadzwyczajności” konkretnej firmie, przy czym nie da się być nadzwyczajnym naśladując inne firmy, które odniosły sukces. W skrócie, chodzi o robienie czegoś w sposób inny niż wszyscy. Taką innością w pewnym sensie dla niektórych bywa wolontariat pracowniczy. „Stare” strategie mówią: stwórzcie bezpieczny produkt ... Czytaj więcej »

Integracja długoterminowa

razem

Pojęcie „wolontariat pracowniczy” jest coraz bardziej rozpoznawalne. Choć niektórym kojarzy się z bezpłatną pracą na rzecz… swojego pracodawcy. Ostatnio otrzymałam dwie propozycje opracowania i wdrożenia takiego programu. A zatem, coś jest na rzeczy. Wielu teraz mówi o wolontariacie pracowniczym, ale niewielu nadal rozumie jego istotę, misję i wartości. Chcąc upiec szybko i za jednym zamachem zbyt wiele pieczeni na tym ... Czytaj więcej »

HR sprzymierzeńcem wolontariatu

ludzie

  Wejście działu HR w rolę sprzymierzeńca wolontariatu pracowniczego w firmie oznacza, że następuje przeorientowanie polityki firmy – wolontariat coraz częściej służy budowaniu relacji wewnątrz organizacji, a nie uzyskaniu efektu PR w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu zewnętrznym. Zadania koordynatora wolontariatu w firmie nie ograniczają się już tylko do budowania głośnych i medialnych przedsięwzięć z udziałem wolontariuszy, ale ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy i system motywacyjny

pomarańczowa motywacja

  Wolontariat pracowniczy najczęściej przywołuje na myśl wymierne efekty świadczonej pomocy na rzecz innych. To jednak znacznie więcej. Z punktu widzenia HR – to naturalne ujście dla pozazawodowej energii pracowników oraz nieocenione narzędzie rozwoju i motywacji pracowników. Dzięki niemu odkrywamy naszą potrzebę nawiązania ścisłych relacji z szerszą społecznością w której działamy. Co ważne, odkrycia tej wartości organizacyjnej dokonują coraz to ... Czytaj więcej »

Wolontariat – transakcja wiązana

tranzakcja

  Odpowiedzialny biznes to już trend zmierzający do łączenia rozwoju firmy z interesem społecznym. Wciąż jednak pojawiają się głosy, że to sprytna taktyka PR-owa, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistą chęcią udzielania pomocy. Krąży opinia, że to zazwyczaj działy HR wprowadzają wolontariat pracowniczy, a działy PR przeprowadzają akcje charytatywne. I dzieje się tak, bo każdy wykorzystuje swoje narzędzia i kompetencje ... Czytaj więcej »