środa , 20 Wrzesień 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: kompetencje społeczne (strona 2)

Tag Archives: kompetencje społeczne

Kompetencje w wartościowej praktyce

WP

  W dynamicznie zmieniającym się świecie organizacje, które działają szybko mają znacznie większą szansę na sukces. W takim świecie znacznie bardziej liczy się intuicja, emocje – bo jak powiedział neurolog Donald Calne: myślenie prowadzi do wniosków, a emocje do działania. Sytuacje pomagania są najlepszym środowiskiem do zdobywania cennych kompetencji i doświadczeń. Szybkość, czy skuteczność są możliwe tylko w organizacjach, które jednoznacznie ... Czytaj więcej »

Edukacja

edukacja

Szkolenia są przestrzenią do przełamywania stereotypów o wolontariacie, budowania wiarygodności i zaangażowania, do poszerzania perspektyw, ich weryfikacji, do budowania odpowiedzialnych planów społecznego zaangażowania jednostki, zespołu, organizacji. To, co jest dla nas przy tym szczególnie ważne, to: Świadome i zaangażowane wejście interesariuszy w program. Nie mniej ważni są nieprzypadkowi odbiorcy. Zależy nam na wkomponowaniu edukacji w proces komunikacji i zarządzania programem ... Czytaj więcej »

Komunikacja

wolontariat grupowy

  Komunikacja jest najważniejsza. Zwłaszcza ta dwukierunkowa, która daje możliwości współtworzenia, nie tylko informowania. Ta, która jest wiarygodna, rzetelna, inspirująca, w dobrym towarzystwie i w określonym wspólnie celu. Oto kilka ważnych obszarów komunikacji, w których możemy się spotkać: Zaangażowanie naszych ekspertów w komunikację wewnętrzną o wolontariacie pracowniczy w przedsiębiorstwie. Oceny i informacje zwrotne podczas konkursów dla liderów projektów wolontarickich i ... Czytaj więcej »

Życzliwość w pomaganiu

piórko..

Życzliwość jest wymagająca, zwłaszcza w korporacjach. W NGO jest łatwiejsza, ale tu jest jej wiele odmian. Życzliwość jest niebezpieczna wszędzie tam, gdzie mierzy i waży się ludzką wartość pieniądzem. Tam ponoć lepiej jej unikać, bo jeśli dam życzliwy palec, to wezmą rękę, potem drugą.  A życzliwość to bycie ponad to, to życie w zgodzie. Życzliwość w wolontariacie jest jak bumerang, ... Czytaj więcej »

Trening empatii w wolontariacie

Hands

Z okazji Międzynarodowego Dnia Empatii, który obchodzimy 2 października, delikatnie przypominam, że empatii można się nauczyć i że warto taką umiejętność rozwijać, pielęgnować, przekazywać dalej. W domu, w pracy, w szkole, na podwórku. W naszej codziennym życiu coraz bardziej doceniane jest empatyczne słuchanie, bycie uważnym na potrzeby innych, komunikacja oparta na dialogu i wzajemnym szacunku. Na ile nasi współpracownicy, partnerzy, ... Czytaj więcej »

Nieuczciwa kompetencja

kompetentne anioły

  Pracownik nie może prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy.Pracownik nie może świadczyć pracy w ramach stosunku pracy. Pracownik nie może świadczyć pracy na innej podstawie na rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność. Jednym słowem STOP. Zakaz konkurencji. Jeśli pracownik ma podpisaną, oprócz umowy o pracę, odrębną umowę, która przewiduje zakaz np. wykorzystywania know – how, a jednocześnie posłuży się nim jako ... Czytaj więcej »

Przywódca? Charyzmatyczny!

lider

  Dzisiaj w zarządzaniu poszukuje się wyjątkowo efektywnych i tym samym energooszczędnych rozwiązań. I dzięki temu więcej czasu zabierają poszukiwania charyzmatycznego przywódcy, swego rodzaju „kwiatu paproci”, który jeśli nawet zostanie odnaleziony, to długo u szczęśliwego z tego powodu pracodawcy nie zagości. Znam taki prosty filtr.. wolontariat pracowniczy. Tutaj charyzmatyczni podejmują wyzwania, inspirują, mają pasje i otwartość na innych. Przywódcy osiągają ... Czytaj więcej »

Klucz do sukcesu

klucz

  Lista charytatywnych aktywności pracowników wolontariuszy jest bardzo długa. Tak długa, jak może być lista społecznych potrzeb i pracowniczej kreatywności. A jeśli ujęta jest w dobrze przygotowaną strategię i przy wsparciu szefa – można się spodziewać, że wciąż będzie się wydłużać. Coraz  więcej firm dostrzega, że wolontariat pracowniczy w ujęciu HR jest korzystniejszy od PR-owych, okazjonalnych akcji, które pomagają głównie na chwilę ... Czytaj więcej »