poniedziałek , 24 Lipiec 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: komunikacja

Tag Archives: komunikacja

Same plusy z pomagania, Gazeta Wyborcza

Gazeta-wyborcza-logo

W Gazecie Wyborczej, w tym na www.gazetapraca.pl ukazał się w dniu 17.09.2015 r. artykuł o wolontariacie pracowniczym pt. „Same plusy z pomagania”. Autorką tego udanego materiału jest Izabela Żbikowska. Cenne refleksje i wspomnienia wolontariuszy i manadżerów inspirują do działania. Przeczytajcie! Same korzyści z wielu perspektyw. I przy okazji zapraszamy do współpracy. Oto cytat Izabeli Dyakowskiej z naszej Fundacji i źródłowy tekst pod linkiem. Porywającej do działania lektury. – ... Czytaj więcej »

Pozytywni tworzą szczęście

energia

Zwykle koncentrujemy się na zmniejszaniu swojego, czy cudzego cierpienia, na naprawianiu błędów i szkód, na szukaniu środków zaradczych. Dlatego też społeczne stereotypy odnoszące się do pomagania nasuwają zazwyczaj wizje negatywne. Niepełnosprawność, samotność, wykluczenie, bezradność, bieda – z tym najczęściej kojarzy nam się wolontariat, wsparcie, pomaganie. Od dzisiaj skup się nie na deficytach, ale na zasobach tkwiących w Tobie, w drugim ... Czytaj więcej »

Forum dla pracodawców przyszłości

baner02

27 listopada br. w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji Employer of the Future Forum, 2014. Każdy z nas jest pracodawcą, a także pracownikiem, niezależnie od branży i działu w firmie. Dlatego to wydarzenie było nie tylko dla ludzi związanych z branżą doradztwa personalnego, ale również dla ludzi odpowiedzialnych za marketing, PR, budowanie marki pracodawcy czy HR. Spotkanie było zorganizowane dla wszystkich tych, którzy ... Czytaj więcej »

Projekt CSR&SGH. Promujemy dobre praktyki dzielenia się wiedzą.

pobrane

Projekt CSR@SGH powstał z inicjatywy studentów najlepszej ekonomicznej uczelni w Polsce zainteresowanych tematyką społecznie odpowiedzialnego biznesu. Głównym celem projektu jest rozpowszechnienie wśród studentów idei CSR i wynikających z niej korzyści oraz podkreślenie wzrastającej roli zrównoważonego rozwoju. Instytut Wolontariatu Pracowniczego jest promotorem takich dobrych praktyk! Projekt CSR&SGH został zrealizowany w Szkole Głównej Handlowej 12. maja 2014 r. Pierwsza część tego przedsięwzięcia odbyła ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy – kapitalna wartość CSR (NF.pl)

Koncepcja wolontariatu pracowniczego jako narzędzia stymulującego zarządzanie organizacją. Wolontariat pracowniczy (ang. Corporate Volunteering) to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego pracodawcy, który propaguje i umożliwia dobrowolne, społeczne zaangażowanie wśród swoich pracowników (na podst. definicji Instytutu Wolontariatu Pracowniczego). Wydaje się proste? Tak, jeżeli pamiętamy, że wolontariat pracowniczy to także złożony i wymagający program społeczny wspomagający zarządzanie i rewitalizujący kulturę organizacyjną w firmie. To inwestycja w ... Czytaj więcej »

Wolontariat sensualny

wolontariat sensualny

Wolontariat pełen jest pierwiastków sensualnych. Wiedza zdobyta w wolontariacie pochodzi w dużym stopniu od wrażeń zmysłowych i jest przede wszystkim bardziej lub mniej złożonym kompleksem bezcennych spostrzeżeń. Na pewno jest przez nie przetwarzana i utrwalana najlepiej jak tylko można. Tutaj można doświadczyć i odczuć poprzez zmysły własną prawdę o sobie i o innych, o świecie. To odpowiedzialna szkoła świadomości i ... Czytaj więcej »

Licencja na wolontariat pracowniczy

siła spokoju

Sprawne zarządzanie programem opartym na społecznym zaangażowaniu i wolontariacie stanowi klucz do sukcesu, źródło siły organizacji, bazę pozwalającą sprawnie funkcjonować organizatorowi, jak i tym, którzy czerpią z wolontariatu siłę dzieląc się tym, kim są i co potrafią z innymi. Licencja na wolontariat jest gotowym rozwiązaniem do wdrożenia wolontariatu pracowniczego w przedsiębiorstwie, instytucji publicznej, które każdorazowo podlega dostosowaniu do potrzeb organizatora. ... Czytaj więcej »

Komunikacja

wolontariat grupowy

  Komunikacja jest najważniejsza. Zwłaszcza ta dwukierunkowa, która daje możliwości współtworzenia, nie tylko informowania. Ta, która jest wiarygodna, rzetelna, inspirująca, w dobrym towarzystwie i w określonym wspólnie celu. Oto kilka ważnych obszarów komunikacji, w których możemy się spotkać: Zaangażowanie naszych ekspertów w komunikację wewnętrzną o wolontariacie pracowniczy w przedsiębiorstwie. Oceny i informacje zwrotne podczas konkursów dla liderów projektów wolontarickich i ... Czytaj więcej »

Komunikacja MY mobilizuje do działania

MY-WY_mini

To dziwne, że kampanie społeczne, już nie wspomnę o komercyjnych reklamach, skoncentrowane są na efekcie szokowania odbiorców, bo zwrócenie uwagi i wbicie się w zwoje naszych mózgów, to największy, ale wcale nie najtrwalszy sukces. To czego najogólniej brakuje jednym, jak i drugim, to społeczna odpowiedzialność. A tymczasem odwołanie się w komunikacji do kategorii MY uległo zapomnieniu, mimo tego, że wtedy ... Czytaj więcej »

Środowisko współpracy

ocean współpracy

  Wolontariusze biznesu stanowią w firmie żyzny grunt dla wzrostu środowiska ciekawości intelektualnej, pasji tworzenia innowacyjnych rozwiązań, czy nawet umiłowania skrupulatnych i nieco przyziemnych codziennych czynności. Pracownicy po takich doświadczeniach prospołecznych lepiej rozumieją  w procesie podejmowania decyzji znaczenie różnorodnych opinii, chętniej proszą innych o pomoc i udzielają wsparcia. Poznawanie innych punktów widzenia wpływa natomiast na jakość decyzji pod warunkiem, że pracodawca ... Czytaj więcej »