czwartek , 19 Październik 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: kultura organizacyjna (strona 3)

Tag Archives: kultura organizacyjna

Licencja na wolontariat pracowniczy

siła spokoju

Sprawne zarządzanie programem opartym na społecznym zaangażowaniu i wolontariacie stanowi klucz do sukcesu, źródło siły organizacji, bazę pozwalającą sprawnie funkcjonować organizatorowi, jak i tym, którzy czerpią z wolontariatu siłę dzieląc się tym, kim są i co potrafią z innymi. Licencja na wolontariat jest gotowym rozwiązaniem do wdrożenia wolontariatu pracowniczego w przedsiębiorstwie, instytucji publicznej, które każdorazowo podlega dostosowaniu do potrzeb organizatora. ... Czytaj więcej »

Obszary naszego wpływu

Obszary wpływu IWP_2013-3

To, na co mamy wpływ, do czego dążymy w sposób świadomy, zaangażowany, etyczny  i profesjonalny: C 2013 Fundacja Instytut Wolontariatu Pracowniczego   Czytaj więcej »

Integracja

drużyna wolontariatu

  Integracja w wolontariacie ma swoje szczególne znaczenie, jakość  i zasięg. I jest tak wtedy, gdy stwarzamy przestrzenie, a nie ograniczamy możliwości. Integrujemy z najlepszymi pracodawcami, którym zależy na dobrowolności, autentyczności i dobrej energii w swoich organizacjach poprzez: Edukację tuż przed zespołową pracą projektową. Udział w offsite’ach – programach uzupełniających firmowe wyjazdy integracyjne  o elementy zespołowej pracy wolontariackiej na rzecz ... Czytaj więcej »

Szczęśliwego Wolontariatu w korporacji! (MBO)

Mikołaj-mini

  Czy jedyną i najlepszą motywacją do włączenia pracowników do wolontariatu jest zawarcie w MBO (Zarządzanie przez cele, ang. Management by Objectives – MbO) takiego kryterium jak zaangażowanie w działania społecznie odpowiedzialne? Czy rzeczywiście to jedyny sposób przekonania pracowników do CSR? To jedna z dyskusji pt. „Przekonać = przymusić”, na Grupie „Wolontariat biznesu” goldenline.pl Oczywiście, jest to praktyka najlepsza pod względem wyników statystycznych dla pracodawcy, któremu ... Czytaj więcej »

Trening empatii w wolontariacie

Hands

Z okazji Międzynarodowego Dnia Empatii, który obchodzimy 2 października, delikatnie przypominam, że empatii można się nauczyć i że warto taką umiejętność rozwijać, pielęgnować, przekazywać dalej. W domu, w pracy, w szkole, na podwórku. W naszej codziennym życiu coraz bardziej doceniane jest empatyczne słuchanie, bycie uważnym na potrzeby innych, komunikacja oparta na dialogu i wzajemnym szacunku. Na ile nasi współpracownicy, partnerzy, ... Czytaj więcej »

Środowisko współpracy

ocean współpracy

  Wolontariusze biznesu stanowią w firmie żyzny grunt dla wzrostu środowiska ciekawości intelektualnej, pasji tworzenia innowacyjnych rozwiązań, czy nawet umiłowania skrupulatnych i nieco przyziemnych codziennych czynności. Pracownicy po takich doświadczeniach prospołecznych lepiej rozumieją  w procesie podejmowania decyzji znaczenie różnorodnych opinii, chętniej proszą innych o pomoc i udzielają wsparcia. Poznawanie innych punktów widzenia wpływa natomiast na jakość decyzji pod warunkiem, że pracodawca ... Czytaj więcej »

Kultura szczerości

dzień dobry mini

  Bezpośrednie rozmowy w wolontariacie, a tym bardziej w biznesie  wpływają na jakość efektów, które zamierzamy osiągnąć. Wolontariat w biznesie jest z całą pewnością „narzędziem” liftingującym komunikację międzyludzką, a tym samym przekłada się długofalowo na kluczowe obszary zarządzania ludźmi i tym samym firmą. Organizacje dążące do stworzenia kultury szczerości coraz częściej uruchamiają programy wolontariackie z udziałem swoich pracowników. Są one ... Czytaj więcej »

Aura zaufania

anioł

  Do osiągnięcia przyjaznego środowiska.. pracy niezbędne jest zaufanie. Dochodzi się do niego po-woli, ale za to bardzo szybko można je stracić. Jego wzrostowi służy szczególnie odpowiedzialność osobista i organizacyjna oraz wiarygodne przywództwo i kultura szczerości. Zaufaniem nie jest już dzisiaj przekonanie, że ludzie zrobią to, co deklarują, że zrobią. Zaufać znaczy wierzyć samemu w to co się robi. Nie ... Czytaj więcej »

Dobroczynny efekt motyla

motyl

Czy efekt motyla może być zauważalny w organizacji biznesowej, czy również w organizacji pozarządowej? Czy nieumiejętnie zastosowana taktyka w zwłaszcza obszarze zarządzania ludźmi czy CSR może spowodować problemy marki na rynku? Edwarda Lorenz dokonał odkrycia, które w wielkim uproszczeniu mówi, że trzepot skrzydeł motyla w jednej części świata może wywołać burzę piaskową w drugiej jej części. Pozornie nie tworzy to logicznego związku pomiędzy efektem ... Czytaj więcej »

Dobre krowy purpurowe

krowa purpurowa2

  Strategia „Purpurowej Krowy”, autorstwa Setha Godina polega na stworzeniu czy odnalezieniu czynnika wyróżniającego, który nadaje rys „nadzwyczajności” konkretnej firmie, przy czym nie da się być nadzwyczajnym naśladując inne firmy, które odniosły sukces. W skrócie, chodzi o robienie czegoś w sposób inny niż wszyscy. Taką innością w pewnym sensie dla niektórych bywa wolontariat pracowniczy. „Stare” strategie mówią: stwórzcie bezpieczny produkt ... Czytaj więcej »