środa , 20 Wrzesień 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: zmiana (strona 3)

Tag Archives: zmiana

Prezeska naszego Instytutu na Liście 50 Kobiet Polskiego CSR w Polsce!

Kobiety CSR_FOB_2012

Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłosiło 07.03.2013 Listę Kobiet Polskiego CSR-u. Na liście wyróżniono 50. ekspertek, praktyczek i prezesek, które na co dzień związane są z tematem odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju, w tym Izabela Dyakowska, prezeska Instytutu Wolontariatu Pracowniczego. Wybrane liderki poprzez prowadzone działania i inicjatywy mają realny wpływ na rozwój tematu społecznej odpowiedzialności w Polsce. Warto nadmienić, że jest to tylko ... Czytaj więcej »

Ludzie sektora – Izabela Dyakowska

ngo-logo

Początki były oparte na entuzjazmie. Dziś wolontariat staje się w organizacjach, instytucjach i biznesie okazją do osobistego wglądu, treningu zarządzania projektem, szkołą kompetencji społecznych, jednym z elementów odpowiedzialnego i zaangażowanego zarządzania. O 13-letnich doświadczeniach pracy w trzecim sektorze opowiada Izabela Dyakowska. Czym się zajmuje. Do niedawna pracowała w Stowarzyszeniu Centrum Wolontariatu. Do trzeciego sektora trafiła w 1998 roku. – To ... Czytaj więcej »

W świadomości potrzeb

piramida potrzeb

  Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami pomocy. Zwłaszcza, że beneficjenci ci ... Czytaj więcej »

Integracja długoterminowa

razem

Pojęcie „wolontariat pracowniczy” jest coraz bardziej rozpoznawalne. Choć niektórym kojarzy się z bezpłatną pracą na rzecz… swojego pracodawcy. Ostatnio otrzymałam dwie propozycje opracowania i wdrożenia takiego programu. A zatem, coś jest na rzeczy. Wielu teraz mówi o wolontariacie pracowniczym, ale niewielu nadal rozumie jego istotę, misję i wartości. Chcąc upiec szybko i za jednym zamachem zbyt wiele pieczeni na tym ... Czytaj więcej »

HR sprzymierzeńcem wolontariatu

ludzie

  Wejście działu HR w rolę sprzymierzeńca wolontariatu pracowniczego w firmie oznacza, że następuje przeorientowanie polityki firmy – wolontariat coraz częściej służy budowaniu relacji wewnątrz organizacji, a nie uzyskaniu efektu PR w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu zewnętrznym. Zadania koordynatora wolontariatu w firmie nie ograniczają się już tylko do budowania głośnych i medialnych przedsięwzięć z udziałem wolontariuszy, ale ... Czytaj więcej »

Wolontariat – transakcja wiązana

tranzakcja

  Odpowiedzialny biznes to już trend zmierzający do łączenia rozwoju firmy z interesem społecznym. Wciąż jednak pojawiają się głosy, że to sprytna taktyka PR-owa, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistą chęcią udzielania pomocy. Krąży opinia, że to zazwyczaj działy HR wprowadzają wolontariat pracowniczy, a działy PR przeprowadzają akcje charytatywne. I dzieje się tak, bo każdy wykorzystuje swoje narzędzia i kompetencje ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy najlepszym trendem CSR 2012

PRkrakĂł_02.2012-150x150

  W dniu 26 stycznia 2011, podczas spotkania Stowarzyszenia Kraków PR pod nazwą „Społeczna odpowiedzialność organizacji: filantropia czy filozofia?” udzieliłam rekomendacji wolontariatu pracowniczego jako najistotniejszego trendu w  zakresie CSR w 2012 roku. Była to okoliczność dzielenia się przez uczestników krakowskiego wydarzenia ciekawymi case studies, raportami i wnioskami na temat tego, czy CSR ogranicza się jedynie do filantropii, czy też powoli ... Czytaj więcej »

Wizja i misja wolontariatu

oko z wizją

  Wolontariat występuje w najróżniejszych formach w całej Europie, odzwierciedlając różnorodność podejść, kultur i tradycji w poszczególnych państwach, organizacjach. Jednak jego cechą wspólną jest to, że ludzie angażują się na rzecz innych, by pomagać potrzebującym, chronić środowisko, promować prawa człowieka. W ten sposób, jednocześnie całe społeczeństwo w tym organizacje biznesowe czy pozarządowe, ale i każdy wolontariusz odnoszą korzyści, a spójność ... Czytaj więcej »

Wolontariat nad Wisłą

woda 2

  W Polsce idea społecznego zaangażowania firm obecna jest od blisko dekady, a wolontariat pracowniczy stanowi jej integralną część, coraz bardziej popularną. Po roku 1995, kiedy polska gospodarka zaczęła się stabilizować pojawiła się wśród przedsiębiorców skłonność do działań dobroczynnych i filantropijnych. Obecnie, po załamaniu gospodarki europejskiej w Polsce wolontariat jest postrzegany i praktykowany coraz częściej jako wielofunkcyjne narzędzie promocji i ... Czytaj więcej »

Klucz do sukcesu

klucz

  Lista charytatywnych aktywności pracowników wolontariuszy jest bardzo długa. Tak długa, jak może być lista społecznych potrzeb i pracowniczej kreatywności. A jeśli ujęta jest w dobrze przygotowaną strategię i przy wsparciu szefa – można się spodziewać, że wciąż będzie się wydłużać. Coraz  więcej firm dostrzega, że wolontariat pracowniczy w ujęciu HR jest korzystniejszy od PR-owych, okazjonalnych akcji, które pomagają głównie na chwilę ... Czytaj więcej »