ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa
+48 795 565 855
biuro@wolontariatpracowniczy.pl

Pracownicy #PZU odpowiedzialni społecznie!

Pracownicy #PZU odpowiedzialni społecznie!

Możesz na nas polegać – to hasło jest szczególnie bliskie osobom zatrudnionym w PZU. Pracownicy największego polskiego ubezpieczyciela potwierdzają, że pomaganie innym ma realny wymiar. Tysiące z nich angażuje się w akcje pomocowe i poświęca swój czas w formie wolontariatu

W PZU od 2018 roku obowiązuje strategia społecznej odpowiedzialności biznesu. Największy polski ubezpieczyciel, chce wnosić jak najwięcej pozytywnych wartości do relacji ze swoimi klientami oraz otaczającym środowiskiem. Dlatego oprócz akcji prewencyjnych i kampanii informacyjnych PZU zachęca również swoich pracowników do angażowania się w działania na rzecz wspólnego dobra.

W tym roku pracownicy PZU wzięli udział w Światowym Dniu Działania. Z tej okazji zorganizowany został konkurs „SDG (Sustainable Development Goals*) Challenge, czyli jak PZU może wpierać zrównoważony rozwój?”. Pracownicy poszukiwali pomysłów na inicjatywy biznesowe, które będą wspierały realizację wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju, które zostały przyjęte przez 193 państwa członkowskie ONZ w 2015 roku. 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju i 169 zadań do wykonania jasno definiują co należy zrobić, by każdy człowiek mógł korzystać z osiągnięć rozwojowych. Globalne Cele są realizowane przez wszystkie strony: rządy państw, świat nauki, społeczeństwo obywatelskie, a także biznes. PZU w roli lidera chce aktywniej włączyć się w realizację Agendy 2030 poprzez tworzenie innowacyjnych produktów, usług, czy partnerstw.

Kolejną inicjatywą promowaną wśród pracowników jest postawa Zero Waste. To odpowiedź na szkody w środowisku powodowane konsumpcyjnym stylem życia człowieka. To sposób bycia, którego celem jest zmniejszenie ilości śmieci i produkcji odpadów. Idea ta staje się coraz bardziej powszechna i praktyczna we współczesnym świecie. Potrzeby pojedynczych konsumentów wyznaczają kierunek, w jakim podąża rynek i są równie ważne jak rozwiązania systemowe. Warto pamiętać o tym za każdym razem, gdy w sklepie sięgamy po kolejną foliową reklamówkę lub gdy wyrzucamy do kosza niezjedzone produkty spożywcze. Dlatego pracownicy PZU szukali sposób na ograniczenia ilości śmieci, biorąc udział w konkursie na najlepszy pomysły jak żyć w zgodzie z tą ideą i minimalizować swój ślad środowiskowy. Również nagrody w konkursie były w duchu zero waste. Uczestnicy otrzymali torby i plecaki, które powstały z recyclingu materiałów marketingowych PZU.

Pracownicy mają również możliwość angażowania się w wolontariat wspierany przez Fundację PZU. Grupa PZU obecna jest w ponad 400 miejscowościach i ważne jest dla nas, aby wolontariat rozwijał się na poziomie regionalnym i lokalnym. Pracownicy mogą otrzymać dofinansowanie na wybrany przez siebie cel, a PZU umożliwia im działanie na rzecz innych w ramach dwóch dni pracy w roku.

W ostatnim czasie wielu z pracowników zaangażowało się także w walkę z COVID-19. Pracownicy Grupy PZU od początku pandemii organizują na własną rękę pomoc dla potrzebujących – szyją maseczki, robią zakupy starszym osobom czy drukują przyłbice w 3D. Dodatkowo wśród pracowników odbyła się zbiórka środków. Fundusze uzyskane w ten sposób zostały podwojone przez zarządy Grupy PZU. Pieniądze zebrane w ten sposób przekazano na zakup namiotów barierowych, których blisko 1800 sztuk trafiło do szpitali w całej Polsce.

Ogromną popularnością cieszy się infolinia PZU dla seniorów potrzebujących pomocy ze względu na pandemię COVID-19. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od startu skorzystało z niej już ponad 41 000 osób. Wspólny projekt PZU oraz Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej ruszył 21 października. Od tego czasu pracownicy infolinii przekazali blisko 18 000 spraw do gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej. Seniorzy najczęściej dzwonią z prośbą o pomoc w zakupach artykułów spożywczych i leków

Pomoc PZU i Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej skierowana jest przede wszystkim do seniorów powyżej 70. roku życia, ale w szczególnych sytuacjach wsparcie otrzymają też młodsze osoby. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu (22) 505–11–11 i poprosić o pomoc w codziennych czynnościach, takich jak zakup artykułów spożywczych, higienicznych czy leków. Wolontariusze dostarczą seniorom niezbędne produkty. Koszt zakupu pokrywa osoba potrzebująca pomocy.

W związku z dużą liczbą zakażeń wirusem COVID-19  osoby starsze powinny jak najrzadziej wychodzić z domów. W tym trudnym czasie chcemy pomóc im w codziennych sprawach takich jak zakupy jedzenia czy leków. Senior, który potrzebuje wsparcia, może dzwonić na naszą infolinię każdego dnia, w godzinach 8 – 21. Oprócz pracowników PZU i Ośrodków Pomocy Społecznej w inicjatywę zaangażowały się także setki wolontariuszy w całej Polsce, za co chciałbym szczególnie im podziękować – mówi prezes PZU Pomoc Grzegorz Goluch.

Za całą strukturę teleinformatyczną infolinii odpowiada PZU. Zgłoszenia przyjmują nasi konsultanci, a następnie przekazują numer kontaktowy osoby potrzebującej wsparcia do Ośrodka Pomocy Społecznej w danej gminie. Pracownicy ośrodka kontaktują się z seniorem i po weryfikacji zgłoszenia ustalają wszystkie szczegóły związane z udzieleniem pomocy. Wspólna inicjatywa PZU i Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej cieszy się dużym zainteresowaniem seniorów Dotychczas dostaliśmy już ponad 41 tysięcy telefonów, co średnio daje 760 telefonów na dobre. Każdego dnia obsługuje infolinię i pomaga seniorom 500 odpowiednio przeszkolonych pracowników PZU. Działania te sfinansowaliśmy z funduszu prewencyjnego PZU.

Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlena Maląg podkreślała kilka dni po uruchomieniu pomocy dla seniorów, że tak duże zainteresowanie odnotowane zaraz po rozpoczęciu działania Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów, w ramach którego wystartowała infolinia, najlepiej świadczy o potrzebie tego rodzaju pomocy.

Nie tylko apelujemy do osób starszych, by pozostawały w domach, ale robimy co w naszej mocy, by im to umożliwić. Dostarczenie przykładowo zakupów oznacza, że senior nie musi iść sam do sklepu – to znacznie zwiększa jego bezpieczeństwo. Dziękuję wszystkim, którzy włączają się w tę pomoc – mówi minister Marlena Maląg.

Łączna wartość pomocy finansowej Grupy PZU dla służb walczących z epidemią przekroczyła już 20 mln zł. Do szpitali trafiły m.in. respiratory, bronchoskopy do badania tchawicy i oskrzeli, kardiomonitory, namioty barierowe oraz tzw. opaski życia. Wsparciem dla służb medycznych było też 200 samochodów od PZU, służących m.in. do przewożenia próbek do badań od osób pozostających w domowej kwarantannie. PZU sfinansował ponadto zakup rękawiczek ochronnych dla placówek zdrowotnych oraz kombinezonów, maseczek, rękawiczek i środków dezynfekcyjnych dla funkcjonariuszy Policji i Straży Granicznej. Wsparł też Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny w doposażeniu linii diagnostycznej do badań laboratoryjnych na obecność koronawirusa. Z kolei PZU Zdrowie uruchomiło infolinię wsparcia psychologicznego dla pracowników służb medycznych walczących z koronawirusem oraz bezpłatne, dostępne dla każdego, porady telemedyczne dotyczące COVID-19.

Największy polski ubezpieczyciel już po raz drugi był partnerem Festiwalu Film Spring Open. W tym roku młodzi artyści szukali pomysłów na najciekawsze projekty promujące zdrowy styl życia. Podczas ubiegłorocznych Plenerów Film Spring Open powstały trzy spoty do kampanii prewencyjnej „Prowadzisz? Odłóż telefon”

Film Spring Open to unikatowe na skalę nie tylko Polski, ale i Europy, dziesięciodniowe warsztaty audiowizualne organizowane przez Sławomira Idziaka. Skierowane są do młodych filmowców, którzy pod okiem specjalistów prowadzą wspólne projekty audiowizualne, rozwijają umiejętności artystyczne i techniczne oraz uczą się nowych technologii.

Ze względu na obowiązujące obostrzenia i trwającą pandemię tegoroczne Plenery Film Spring Open odbyły się tylko wirtualnie. Mimo to zakończyły się wielkim sukcesem – udział w nich wzięło 460 osób, w tym 100 z zagranicy. PZU poprosił twórców o podzielenie się pomysłem na reklamę, animację czy film typu branded content. Prace nad nimi toczyły się w podziale na grupy: reklamową, youtuberów i filmu animowanego. Hasło konkursu PZU brzmiało „Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz stracisz życie”. Uczestnicy musieli zaproponować pomysł scenariusza animacji lub filmu na kampanię reklamową propagującą zdrowy tryb życia. Opiekunami grupy reklamowej był reżyser Marcin Ziębiński, grupę animowaną prowadzili Tomasz Siwiński, Daria Rzepiela i Tomasz Wełna, natomiast youtuberzy rozwijali swoje pomysły pod okiem Marcina Randalla. W sumie powstało 12 filmów reklamowych, z których wkrótce zostaną wybrane najlepsze produkcje.

Spoty, który powstały podczas ubiegłorocznych Plenerów Film Spring Open, ubezpieczyciel wykorzystał latem w trakcie kampanii „Prowadzisz? Odłóż telefon”. PZU koncentrował się szczególnie na dotarciu do młodych Polaków. To oni praktycznie nie rozstają się z telefonami, nawet podczas jazdy autem, rowerem czy przechodzeniu przez pasy. Spoty zwracające uwagę na ten powszechny problem zostały wyemitowane w internecie, a obejrzało je prawie 10 mln osób.

Promocja zdrowego i aktywnego stylu życia to szczególny obszar społecznego zaangażowania PZU. Ubezpieczyciel zachęca Polaków do uprawiania sportu, zmiany nawyków żywieniowych, wykonywania badań profilaktycznych oraz dbania o swój dobrostan psychiczny, a wszystko po to, by  każdy z nas mógł cieszyć się dobrym zdrowiem i długim życiem. Od lat PZU wspiera organizację imprez biegowych i różnego rodzaju akcji prozdrowotnych. Współpracuje również z placówkami medycznymi oraz organizacjami zaangażowanymi w promocję zdrowia i aktywności fizycznej.

Źródło: www.wgospodarce.pl