ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa
+48 795 565 855
biuro@wolontariatpracowniczy.pl

Tag: komunikacja

Wolontariat pracowniczy. Robimy lepszy Świat!

Projekt CSR&SGH. Promujemy dobre praktyki dzielenia się wiedzą.

Projekt CSR@SGH powstał z inicjatywy studentów najlepszej ekonomicznej uczelni w Polsce zainteresowanych tematyką społecznie odpowiedzialnego biznesu. Głównym celem projektu jest rozpowszechnienie wśród studentów idei CSR i wynikających z niej korzyści oraz podkreślenie wzrastającej roli zrównoważonego rozwoju. Instytut Wolontariatu Pracowniczego jest promotorem takich dobrych praktyk! Projekt CSR&SGH został zrealizowany w Szkole Głównej Handlowej 12. maja 2014…
Read more

Wolontariat pracowniczy – kapitalna wartość CSR (NF.pl)

Koncepcja wolontariatu pracowniczego jako narzędzia stymulującego zarządzanie organizacją. Wolontariat pracowniczy (ang. Corporate Volunteering) to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego pracodawcy, który propaguje i umożliwia dobrowolne, społeczne zaangażowanie wśród swoich pracowników (na podst. definicji Instytutu Wolontariatu Pracowniczego). Wydaje się proste? Tak, jeżeli pamiętamy, że wolontariat pracowniczy to także złożony i wymagający program społeczny wspomagający zarządzanie i rewitalizujący kulturę organizacyjną…
Read more

Wolontariat sensualny

Wolontariat pełen jest pierwiastków sensualnych. Wiedza zdobyta w wolontariacie pochodzi w dużym stopniu od wrażeń zmysłowych i jest przede wszystkim bardziej lub mniej złożonym kompleksem bezcennych spostrzeżeń. Na pewno jest przez nie przetwarzana i utrwalana najlepiej jak tylko można. Tutaj można doświadczyć i odczuć poprzez zmysły własną prawdę o sobie i o innych, o świecie.…
Read more

Licencja na wolontariat pracowniczy

Sprawne zarządzanie programem opartym na społecznym zaangażowaniu i wolontariacie stanowi klucz do sukcesu, źródło siły organizacji, bazę pozwalającą sprawnie funkcjonować organizatorowi, jak i tym, którzy czerpią z wolontariatu siłę dzieląc się tym, kim są i co potrafią z innymi. Licencja na wolontariat jest gotowym rozwiązaniem do wdrożenia wolontariatu pracowniczego w przedsiębiorstwie, instytucji publicznej, które każdorazowo…
Read more

Komunikacja

  Komunikacja jest najważniejsza. Zwłaszcza ta dwukierunkowa, która daje możliwości współtworzenia, nie tylko informowania. Ta, która jest wiarygodna, rzetelna, inspirująca, w dobrym towarzystwie i w określonym wspólnie celu. Oto kilka ważnych obszarów komunikacji, w których możemy się spotkać: Zaangażowanie naszych ekspertów w komunikację wewnętrzną o wolontariacie pracowniczy w przedsiębiorstwie. Oceny i informacje zwrotne podczas konkursów…
Read more

Komunikacja MY mobilizuje do działania

To dziwne, że kampanie społeczne, już nie wspomnę o komercyjnych reklamach, skoncentrowane są na efekcie szokowania odbiorców, bo zwrócenie uwagi i wbicie się w zwoje naszych mózgów, to największy, ale wcale nie najtrwalszy sukces. To czego najogólniej brakuje jednym, jak i drugim, to społeczna odpowiedzialność. A tymczasem odwołanie się w komunikacji do kategorii MY uległo…
Read more

Środowisko współpracy

  Wolontariusze biznesu stanowią w firmie żyzny grunt dla wzrostu środowiska ciekawości intelektualnej, pasji tworzenia innowacyjnych rozwiązań, czy nawet umiłowania skrupulatnych i nieco przyziemnych codziennych czynności. Pracownicy po takich doświadczeniach prospołecznych lepiej rozumieją  w procesie podejmowania decyzji znaczenie różnorodnych opinii, chętniej proszą innych o pomoc i udzielają wsparcia. Poznawanie innych punktów widzenia wpływa natomiast na jakość…
Read more

Wolontariat za karę

  Wielu uczestników programu wolontariatu pracowniczego nie jest zadowolonych z tego, że muszą komuś pomagać, np. muszą pomalować dom dziecka, muszą posadzić drzewo, itd.  Dla osób, które nie mają potrzeby dzielenia się sobą taki program może być rzeczywiście karą, a przynajmniej może stanowić duży dyskomfort. Uczestniczą w nim pod presją, z przymusu lub lęku o…
Read more

Wolontariat pracowniczy najlepszym trendem CSR 2012

  W dniu 26 stycznia 2011, podczas spotkania Stowarzyszenia Kraków PR pod nazwą „Społeczna odpowiedzialność organizacji: filantropia czy filozofia?” udzieliłam rekomendacji wolontariatu pracowniczego jako najistotniejszego trendu w  zakresie CSR w 2012 roku. Była to okoliczność dzielenia się przez uczestników krakowskiego wydarzenia ciekawymi case studies, raportami i wnioskami na temat tego, czy CSR ogranicza się jedynie…
Read more

Przejdź do treści