ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa
+48 795 565 855
biuro@wolontariatpracowniczy.pl

Tag: psychologia pomagania

Stygmat pieniądza i tęsknota

  Korporacja, każda działalność gospodarcza ma na celu zarabianie i pomnażanie pieniędzy. Podobnie dzisiaj jest też i z organizacjami pozarządowymi, które usilnie poszukują niezbędnych już środków na swoje często rozbudowane działania. (Obawiam się, że dzisiaj największe organizacje zniknęłyby z powierzchni, gdyby straciły ciągłość finansową, a tym samym popadłyby w długi i zobowiązania bez pokrycia. Jest…
Więcej

W świadomości potrzeb

  Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami…
Więcej

Dobroczynny efekt motyla

Czy efekt motyla może być zauważalny w organizacji biznesowej, czy również w organizacji pozarządowej? Czy nieumiejętnie zastosowana taktyka w zwłaszcza obszarze zarządzania ludźmi czy CSR może spowodować problemy marki na rynku? Edwarda Lorenz dokonał odkrycia, które w wielkim uproszczeniu mówi, że trzepot skrzydeł motyla w jednej części świata może wywołać burzę piaskową w drugiej jej części. Pozornie…
Więcej

Polski wolontariat dwubiegunowy

Oblicza polskiego wolontariatu poznać można w oparciu o wyniki sondażu „Polski wolontariusz – idealista czy pragmatyk” CBOS, Departamentu Pożytku Publicznego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz  Instytutu Spraw Publicznych. To badania opinii publicznej, poświęcone zaangażowaniu Polaków w wolontariat, społecznemu wizerunkowi wolontariusza oraz założenia do długofalowej polityki w zakresie rozwoju wolontariatu w Polsce opracowywanej przez Ministerstwo Pracy i…
Więcej