ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa
+48 795 565 855
biuro@wolontariatpracowniczy.pl

Tag: etyka

W krainie uważności

Kogo dziś stać na działanie z intencją dobra dla wszystkich? Dwie sprzeczności. Do tego naiwne, niemodne. Działanie – męskie i kobieca empatia. Czy można to połączyć w dzisiejszym świecie pełnym zakrętów i do tego autostrad prowadzących do większości wyznaczonych celów? Nasączeni jesteśmy przecież nieustającą troską o przyszłość, rozpamiętywaniem przeszłości. I tak stoimy, z nadzieją, że…
Więcej

Czy wolontariat pracowniczy można wprowadzić w każdej firmie?

Wolontariat pracowniczy jest przestrzenią do rozwoju dla zdrowych organizacji i pracodawców odpowiedzialnych społecznie, dla których filarem wzrostu są zasoby i dobro wspólne. Nadal jeszcze traktowane jak ciało obce w gospodarce, ekonomii. Daleko im do powiązania wolontariatu z ocenami pracowniczymi czy sponsoringiem, z żywą reklamą czy marketingiem bezpośrednim, bo człowiek – pracownik jest tu podmiotem działań…
Więcej

Dezintegracja społeczna. Szklana pułapka, Polsko.

Dezintegracja społeczna. Tak, to jądro naszej ciemności. Fortece prywatnych osiedli otoczone fosą, domy otulone ciasnymi płotami po horyzont w lęku przed biedą, wykluczeniem. A jednak pełne wykluczonych inaczej, pomieszkujących lub osadzonych na wieki. Zycie złudzeniami, że pieniądze dadzą nam wszytko, albo jeszcze więcej, że enklawa uchroni nas, ustanowi zaplecze, pomost. Gdzie się podziać dzisiaj ze…
Więcej

Wolontariat pracowniczy – kapitalna wartość CSR (NF.pl)

Koncepcja wolontariatu pracowniczego jako narzędzia stymulującego zarządzanie organizacją. Wolontariat pracowniczy (ang. Corporate Volunteering) to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego pracodawcy, który propaguje i umożliwia dobrowolne, społeczne zaangażowanie wśród swoich pracowników (na podst. definicji Instytutu Wolontariatu Pracowniczego). Wydaje się proste? Tak, jeżeli pamiętamy, że wolontariat pracowniczy to także złożony i wymagający program społeczny wspomagający zarządzanie i rewitalizujący kulturę organizacyjną…
Więcej