czwartek , 19 Październik 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: etyka (strona 2)

Tag Archives: etyka

Nieuczciwa kompetencja

kompetentne anioły

  Pracownik nie może prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy.Pracownik nie może świadczyć pracy w ramach stosunku pracy. Pracownik nie może świadczyć pracy na innej podstawie na rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność. Jednym słowem STOP. Zakaz konkurencji. Jeśli pracownik ma podpisaną, oprócz umowy o pracę, odrębną umowę, która przewiduje zakaz np. wykorzystywania know – how, a jednocześnie posłuży się nim jako ... Czytaj więcej »

Odpowiedzialność NGO

ngo

  Wiele się mówi w ostatnim czasie o odpowiedzialności społecznej biznesu, o odpowiedzialności pracodawców tym samym. Niewiele jednak rozmawiamy o odpowiedzialności organizacji pozarządowych w Polsce. Powód jest zapewne prozaiczny. Misja i cele NGO są przecież oczywiste, bezdyskusyjne. A wiara czyni cuda:) Mając na celu osiągnięcie pewnej świadomości w kestii podstawowych definicji i obszarów społecznej odpowiedzialności NGO najwyższy czas zastanowić się ... Czytaj więcej »

Wolontariat za karę

puścić z dymem

  Wielu uczestników programu wolontariatu pracowniczego nie jest zadowolonych z tego, że muszą komuś pomagać, np. muszą pomalować dom dziecka, muszą posadzić drzewo, itd.  Dla osób, które nie mają potrzeby dzielenia się sobą taki program może być rzeczywiście karą, a przynajmniej może stanowić duży dyskomfort. Uczestniczą w nim pod presją, z przymusu lub lęku o swoje status quo w firmie. ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy z sensem

I Love You

  Z mojego praktycznego punktu widzenia w połączeniu z teoretycznym… Wolontariat pracowniczy lokowany jest w różnych obszarach działalności firmy. Znam wiele eksperymentów i ich skutki. Wiele zależy od założeń, celu. Z racji delikatności tematu, etyki, psychologii (motywacji) ważne, aby dominujące dotychczas cele PRowe stały się korzyścią dodatkową (nieuniknione:). Takie przesunięcie w założeniach strategicznych tego programu to podstawowy czynnik sukcesu, patrząc ... Czytaj więcej »

Dobre krowy purpurowe

krowa purpurowa2

  Strategia „Purpurowej Krowy”, autorstwa Setha Godina polega na stworzeniu czy odnalezieniu czynnika wyróżniającego, który nadaje rys „nadzwyczajności” konkretnej firmie, przy czym nie da się być nadzwyczajnym naśladując inne firmy, które odniosły sukces. W skrócie, chodzi o robienie czegoś w sposób inny niż wszyscy. Taką innością w pewnym sensie dla niektórych bywa wolontariat pracowniczy. „Stare” strategie mówią: stwórzcie bezpieczny produkt ... Czytaj więcej »