Wolontariat pracowniczy (ang. corporate volunteering) to ważny dla nas temat!
– to długofalowy, wewnętrzny program odpowiedzialnego społecznie pracodawcy, który propaguje idee społecznego zaangażowania, umożliwia społeczne zaangażowanie i kompleksowo wspiera swoich pracowników i ich bliskich w dobrowolnym i świadomym świadczeniu wolontariatu na rzecz i w partnerstwie z organizacjami społecznymi i instytucjami publicznymi, określonymi przepisami prawa. Przedkładający ponad wyniki ilościowe, korzyści jakościowe tego typu przedsięwzięcia dla społecznego, organizacyjnego i osobistego dobra jego uczestników.
To integratywny element polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR), a tym samym społecznego zaangażowania biznesu (z ang. Corporate Community Involvment – CCI), którego główne cele strategiczne to:
- Społeczny cel budowania lokalnego partnerstwa między środowiskiem przedsiębiorców a podmiotami trzecimi (instytucje społeczne oraz publiczne, organizacje pozarządowe);
- Lifting kultury organizacyjnej, a w tym kształtowanie dobrych relacji wśród pracowników poprzez powierzenie mu kapitału firmy do podejmowania dobroczynnych przedsięwzięć, z wykorzystaniem swoich ambicji, pasji, kompetencji w towarzystwie współpracowników i bliskich;
- Uwiarygodnienie pozytywnego wizerunku pracodawcy/organizacji w przełożeniu na jakość marki.
Autor definicji: Izabela Dyakowska, prezes Fundacji Instytut Wolontariatu Pracowniczego
[divider]