czwartek , 19 Październik 2017
WITAJ!
Strona główna » Tag Archives: CSR (strona 4)

Tag Archives: CSR

Prezeska naszego Instytutu na Liście 50 Kobiet Polskiego CSR w Polsce!

Kobiety CSR_FOB_2012

Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłosiło 07.03.2013 Listę Kobiet Polskiego CSR-u. Na liście wyróżniono 50. ekspertek, praktyczek i prezesek, które na co dzień związane są z tematem odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju, w tym Izabela Dyakowska, prezeska Instytutu Wolontariatu Pracowniczego. Wybrane liderki poprzez prowadzone działania i inicjatywy mają realny wpływ na rozwój tematu społecznej odpowiedzialności w Polsce. Warto nadmienić, że jest to tylko ... Czytaj więcej »

Pierwszy Blog o wolontariacie pracowniczym & CSR

pasek mini

Zapraszam do lektury Bloga o wolontariacie pracowniczym & CSR dedykowanego wszystkim tym, którzy poszukują informacji, inspiracji, wglądu w sprawy delikatne, wrażliwe, ważne. To zbiór myśli i odczuć zakorzenionych w kilkunastoletnim moim doświadczeniu jako przedsiębiorcy, działacza społecznego, partnera, eksperta, trenera, jako przedstawiciela trzech sektorów na swojej zawodowej ścieżce. To również perspektywa konsumenta, rodzica, kobiety, obywatela. To miejsce dla mnie wyjątkowe. Pozdrawiam wolontariacko!  Izabela ... Czytaj więcej »

Korzyści z wolontariatu pracowniczego

kciuki_660-330

Obszary korzyści, które są dostępne w wolontariacie pracowniczym realizowanym wg. standardów Instytutu Wolontariatu Pracowniczego: Korzyści dla pracodawcy Budowanie współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami Pozytywny wizerunek firmy wśród partnerów i klientów Umacnianie reputacji i zaufania wśród kontrahentów, pracowników i partnerów interesu Budowanie lojalność wobec pracodawcy Budowanie pozytywnych skojarzeń z marką przedsiębiorstwa Budowanie motywacji i zaangażowania pracowników Budowanie kapitału społecznego w firmie Zaufane społeczności ... Czytaj więcej »

Czynniki sukcesu wolontariatu pracowniczego

www_oferta_slajdy_111

Są rzeczy, do których aspirujemy jako organizatorzy wolontariatu pracowniczego, ale są takie, które stanowią podstawę rozwoju tego typu przedsięwzięcia. Oto czynniki rozwoju wolontariatu pracowniczego, o których warto pamiętać: program odpowiedzią na zasoby i potrzeby pracowników i środowiska lokalnego komunikacja między pracodawcą i organizacją wspierającą na każdym etapie realizacji programu odrębne stanowisko dla koordynatora wolontariatu w strukturze organizacyjnej autentyczne zaangażowanie zarządu ... Czytaj więcej »

Komunikacja MY mobilizuje do działania

MY-WY_mini

To dziwne, że kampanie społeczne, już nie wspomnę o komercyjnych reklamach, skoncentrowane są na efekcie szokowania odbiorców, bo zwrócenie uwagi i wbicie się w zwoje naszych mózgów, to największy, ale wcale nie najtrwalszy sukces. To czego najogólniej brakuje jednym, jak i drugim, to społeczna odpowiedzialność. A tymczasem odwołanie się w komunikacji do kategorii MY uległo zapomnieniu, mimo tego, że wtedy ... Czytaj więcej »

Odpowiedzialność NGO

ngo

  Wiele się mówi w ostatnim czasie o odpowiedzialności społecznej biznesu, o odpowiedzialności pracodawców tym samym. Niewiele jednak rozmawiamy o odpowiedzialności organizacji pozarządowych w Polsce. Powód jest zapewne prozaiczny. Misja i cele NGO są przecież oczywiste, bezdyskusyjne. A wiara czyni cuda:) Mając na celu osiągnięcie pewnej świadomości w kestii podstawowych definicji i obszarów społecznej odpowiedzialności NGO najwyższy czas zastanowić się ... Czytaj więcej »

Wolontariat za karę

puścić z dymem

  Wielu uczestników programu wolontariatu pracowniczego nie jest zadowolonych z tego, że muszą komuś pomagać, np. muszą pomalować dom dziecka, muszą posadzić drzewo, itd.  Dla osób, które nie mają potrzeby dzielenia się sobą taki program może być rzeczywiście karą, a przynajmniej może stanowić duży dyskomfort. Uczestniczą w nim pod presją, z przymusu lub lęku o swoje status quo w firmie. ... Czytaj więcej »

Wolontariat pracowniczy z sensem

I Love You

  Z mojego praktycznego punktu widzenia w połączeniu z teoretycznym… Wolontariat pracowniczy lokowany jest w różnych obszarach działalności firmy. Znam wiele eksperymentów i ich skutki. Wiele zależy od założeń, celu. Z racji delikatności tematu, etyki, psychologii (motywacji) ważne, aby dominujące dotychczas cele PRowe stały się korzyścią dodatkową (nieuniknione:). Takie przesunięcie w założeniach strategicznych tego programu to podstawowy czynnik sukcesu, patrząc ... Czytaj więcej »

Sztuka dobrych gestów

super HR

  Przywykliśmy, że marketing to tylko rzeczy szybkie, duże, widoczne – kampanie reklamowe, akcje promocyjne, eventy.  Tymczasem marketing to przecież całokształt komunikacji firmy z otoczeniem. To codzienne „drobne gesty”, jak oddzwanianie, odpisywanie na maile czy uśmiech witający nas w drzwiach. To wszystko wpływa na nasz obraz w oczach klientów i kontrahentów. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, a widzą nas właśnie ... Czytaj więcej »

W świadomości potrzeb

piramida potrzeb

  Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami pomocy. Zwłaszcza, że beneficjenci ci ... Czytaj więcej »